fbpx

אמא מעשנת, ילד "משקפופר"

האם עישון של אמהות משפיע על הראייה? כתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות – זמנים בריאים" ב – 21/11/10

"אמהות מעשנות מעלות את הסיכון להתפתחות של רוחק ראייה אצל ילדיהן, כך עולה ממחקר שערך ד"ר (כיום פרופסור) יאיר מורד, יו"ר איגוד רופאי העיניים לילדים, מנהל מכון מאור. הנתונים נאספו מ-1,000 הורים לילדים שהגיעו למרפאה לשם בדיקת עיניים, בשיתוף מכבי שירותי בריאות. הבדיקה כללה מדידה של רוחק הראייה של הילדים (אם היה. במחקר נכללו גם ילדים שהגיעו להיבדק ולא סבלו מרוחק ראייה), ובמקביל נשאלו ההורים כמה שנים הם מעשנים, כמה סיגריות ביום וכו'.

תוצאות המחקר מפתיעות: 12% מהאמהות ו-21% מהאבות נוהגים לעשן בקביעות. אבל בעוד שהעישון של האבות לא נקשר לבריאות העיניים של הילדים, הוכחה באופן מובהק ההשפעה שיש לאמהות מעשנות על התפתחות רוחק ראייה בילדיהן.
מעיבוד הנתונים הסטטיסטיים עלה שבקרב ילדים לאמהות שאינן מעשנות בדיקת העיניים הייתה תקינה ורוחק הראייה שאובחן אצלם היה ממוצע. לעומת זאת, אצל ילדים לאמהות מעשנות עלה בהתמדה מספר רוחק הראייה. נמצא, למשל, שמספר המשקפיים הממוצע של ילדים לאמהות המעשנות חפיסת סיגריות ביום היה פלוס 4.5.

עוד עלה מהמחקר שככל שנחשף הילד לשנות עישון רבות יותר, עלה מספר המשקפיים.
ראוי לציין שהשכיחות של רוחק ראייה בילדים היא 8%. במרבית המקרים התופעה חולפת על ידי הפעלה טבעית ולא מכוונת של שרירי העיניים הגמישים, שמתכווצים ומתרגלים את העין. עם זאת כשהמספר כבר גבוה מפלוס 4.0, עולה הסיכון להתפתחות עין עצלה וכן לפזילה.
במחקרים אחרים שנעשו ברחבי העולם נבדקה ההשפעה של עישון האם בזמן ההריון על העובר ונמצא שהעישון קשור בשורה של סיכונים בריאותיים ובהם עיכוב בהתפתחות וסיכון להתהוות בעיות קשב וריכוז."

 

כותב המאמר: פרופ’ מורד יאיר, רופא עיניים לילדים מומחה פזילה. פרופ’ מורד יאיר הינו מנתח בכיר ומנהל היחידה לרפואת עיניים לילדים ופזילה במרכז הרפואי אסף הרופא.
פרופ’ מורד מבצע ניתוחי פזילה לילדים, ניתוחי פזילה מבוגרים, ניתוחים לפתיחת חסימת דרכי דמעות ועוד, עם ניסיון של מעל 20 שנים בתחום.
בנוסף, פרופ’ מורד יאיר בעל ניסיון עשיר ומטפל במיקרים של עין עצלה, רוחק ראייה, עצירת קוצר ראייה, דלקת לחמית אביבית, כלזיון, מיקוד ראייה וקטרקט מולד.


ליצירת קשר עם פרופ' יאיר מורד- מומחה פזילה וילדים אנא מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם:





    חובה למלא טלפון או דוא"ל


    המרפאה עברה לפתח תקווה


    הכתובת החדשה:
    רחוב תוצרת הארץ 1, קומה 10
    מגדלי בסר סיטי פתח תקווה

    This will close in 10 seconds

      שליחת הודעה במייל

      This will close in 0 seconds

      שליחת הודעה