איך בוחרים משקפיים לילדים?

האם ילדכם זקוק למשקפי ראייה?
התכוננו יחד למשימה החשובה של בחירת משקפיים מתאימים.
התאמה מדויקת של משקפי ראייה לילדים חיונית לתחושת הביטחון שלהם.
ההקפדה על בחירת משקפיים מתאימים היא השקעה חינוכית לטווח ארוך. זהו שיעור בכישורי חיים שילווה את הילדים לאורך חייהם – שיעור בשמירה על איכות הראייה ובריאות העין.
כדי לבחור נכון חשוב לדעת על מה לשים דגש.
הנה מספר קריטריונים שיכולים לעזור לכם לבחור משקפיים לילדים:

התאמת משקפיים לילדים

סגנון

עיצוב משקפי הראייה של הילדים הוא הסימן החיצוני הראשון ששמים אליו לב. מאחר שיש למשקפיים השפעה עצומה על המראה החיצוני של הילד, חשוב לבחור בסגנון מתאים.
למשקפיים יש מבחר סגנונות של מסגרות ועדשות: מסגרות עבות ודקות, עדשות עגולות, מרובעות או נטולות מסגרת.
שאלו את הילדים מה הם מעדיפים – משקפיים שנותנים מראה למדני, משקפיים בעלי מראה אופנתי או משקפיים מיוחדים. ויחד תמצאו את המשקפיים שהם אוהבים.
שאלו אותם על אנשים וילדים אחרים שהם מכירים, המרכיבים משקפיים, או בקשו מהם למצוא תמונות של אנשים ידועים, שלדעתם נראים טוב במשקפיים שלהם.
שאלות כאלה יכולות לתת לכם, ההורים, את האינדיקציה לגבי הסגנון האהוב עליהם, ולצמצם את מספר האפשרויות.

חשיבות מרשמי העדשות

ישנם מרשמי עדשות, שמתאימים רק לסוגים מסויימים של מסגרות. מרשמים אחרים, יכולים להתאים לכל מסגרת. מובן שהעמידה בתנאי המרשם היא החשובה ביותר לילדיכם, כי מרשם שגוי עלול לגרום נזק לעיניים.
מרשמי המשקפיים מותאמים ללקות הראייה הספציפית ממנה סובל הילד – קוצר ראיה, רוחק ראיה או בעייה בתפקודי הראייה.

גם אם כמבוגרים, יבצעו הילדים ניתוח לייזר לתיקון הראייה, בינתיים יהיה עליהם לבחור ולהחליף מספר לא קטן של משקפיים – ובכל הבחירות האלה – ההתאמה המדויקת של העדשה למרשם היא החשובה ביותר, גם אם היא מצמצמת את אפשרות הבחירה.

התאמה למבנה הפנים

לאחר שבחרתם סגנון אהוב, עליכם להקדיש זמן  לבדיקת האופן שבו המשקפיים נראים על הפנים. משקפיים המתאימים לפנים מעוגלות אינם מתאימים לפנים מאורכות ולהפך.
על המסגרת להתאים לפנים באופן מושלם – להדגיש את מראה הילד ולא להעלים אותו.
לפנים מרובעות מתאימות מסגרות אליפטיות או מעוגלות, ולפנים עדינות ומעוגלות מתאימות מסגרות מרובעות. מסגרות רחבות מתאימות לפנים ארוכות ומסגרות בעלות קו תחתון עבה מתאימות לפנים בצורת לב.
התאזרו בסבלנות בעת מדידת המשקפיים לילדיכם עד שתגיעו להתאמה מושלמת לפניהם ולסגנון שהם אוהבים.

שיקולי סגנון חיים

האם הילדים שלכם שחקני כדורגל או חובבי קריאה? האם הם משתוללים כל הזמן או שהם רגועים ושלוים? גם סגנון החיים של ילדיכם משפיע על בחירת המשקפיים.  
למשל, ילדים שובבים יותר יצטרכו זוג משקפיים נוסף ורצוי שלא יבחרו במשקפיים עדינים במיוחד ויחד עם זאת לא יצטיידו במשקפיים כבדים שיהפכו אותם לגמלוניים.
בזמן בחירת משקפיים חשבו על משקפיים שישפרו את איכות חייהם ולא יפריעו להם לחיות.

חשיבות המשקפיים לחיזוק הביטחון העצמי

המשקפיים שתבחרו יחד עם ילדיכם הם סוג של אמירה.
משקפיים הם לא כמו בגד שאפשר להחליף. הם מלווים את הילד לאורך תקופה ארוכה.
בסופו של יום, חשוב שהמשקפיים יוסיפו להערכה העצמית של הילדים, ולא ייצרו עבורם מציאות של ביקורת ולעג.
ילדים נתונים תחת זכוכית מגדלת של ילדים אחרים – ולעתים בחירה במשקפיים בעלי אמירה אופנתית מובהקת יכולה לשדרג את המראה ולחזק את המסר האישי שלהם.

לסיכום,
בחירת משקפיים מתאימים אינה עניין של מה בכך. כדאי לכם להתייעץ עם הילדים, להכין "שיעורי בית" להגיע לבדיקת עיניים מקיפה אצל רופא עיניים לילדים ולהיעזר בצוות חנות המשקפיים כדי להתאים את המשקפיים הטובים ביותר מכל הבחינות.

נשלח ב בלוג פזילה עם התגית: , ,